tel/fax. 32 204 41 61 tel. 693 059 501 Regulamin Polityka prywatności Dostawa i płatność Twój koszyk

Logowanie

Nazwa użytkownika:
(login lub adres e-mail)
Hasło:

Utwórz nowe konto Prześlij nowe hasło

księgarnia Świat Ucznia

Piątek, 26 kwietnia 2024

Książki

Wybrane zagadnienia dydaktyki matematyki

Okładka
TytułWybrane zagadnienia dydaktyki matematyki
AutorzyBryll Grzegorz, Sochacki Robert
ISBN9788362687213
WydawnictwoNowik
Cena46 zł
EAN9788362687213
Rok wydaniab.d.
OpisOpis
Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców. Mogą z niej korzystać nauczyciele matematyki i studenci kierunków nauczycielskich, a także licealiści i osoby podejmujące studia. Jest ona rezultatem wielu własnych przemyśleń i doświadczeń dydaktycznych Autorów. W książce omawia się głównie te zagadnienia, które są pomijane lub wzmiankowane w zwartych pracach o charakterze dydaktycznym.Główny nacisk położony został na poprawne kształtowanie pojęć matematycznych oraz na prezentację mało spopularyzowanych metod nauczania niektórych zagadnień. Autorzy dołożyli starań, aby nauczanie matematyki uczynić atrakcyjnym, nie rezygnując z rzetelności i poprawności prezentacji materiału rzeczowego. Dla ułatwienia zrozumienia wielu pojęć i problemów podano liczne przykłady i komentarze.W części "Algebra i analiza matematyczna" omawia się różne sposoby nauczania o rodzajach liczb i różne ujęcia nauki o wielomianach, wyjaśnia się pojęcie działania odwrotnego, podaje się przykłady zastosowań ciągów arytmetycznych i geometrycznych wyższych stopni. Analizuje się także pojęcie środka ciężkości oraz prezentuje się różne metody rozwiązywania równań rekurencyjnych, poparte licznymi przykładami.W części "Geometria" podaje się m.in. sposób zastosowania wzoru Simpsona i jego uogólnienia do obliczania objętości brył i pól figur płaskich, sposób zastosowania metody figur równoważnych do rozwiązywania zadań arytmetycznych i algebraicznych oraz sposoby wykorzystania wektorów do rozwiązywania zadań dotyczących roztworów, mieszanin i stopów.Część "Logika" poświęcona jest różnym rodzajom definicji i błędom w definiowaniu pojęć, obejmuje kwestie związane z dystrybutywnym i mereologicznym rozumieniem zbioru, wyjaśnia różnice pomiędzy pojęciami syntaktycznymi i semantycznymi (m.in. różnice między teoriami i modelami teorii), omawia trudności związane z rozumieniem dowodu nie wprost, podaje pewne propozycje dotyczące nauczania o indukcji zupełnej.Autorzy wyrażają przekonanie, że książka wzbogaci wiedzę merytoryczną Czytelnika oraz rozszerzy zakres Jego narzędzi badawczych stosowanych przy rozwiązywaniu zadań matematycznych.

Dodatkowy opis wydania
Strony: 406, Format: 17,0x24,0cm, Rok wydania: 2012, oprawa: broszurowa
Dostępność
brak
Do koszykaTowar niedostępny
© 2013-2015 Księgarnia Świat Ucznia Katowice

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na akceptację plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej.