tel/fax. 32 204 41 61 tel. 693 059 501 Regulamin Polityka prywatności Dostawa i płatność Twój koszyk

Logowanie

Nazwa użytkownika:
(login lub adres e-mail)
Hasło:

Utwórz nowe konto Prześlij nowe hasło

księgarnia Świat Ucznia

Sobota, 20 kwietnia 2024

Książki

Fizyka GIM 3 podr. Zamkor

Okładka
TytułFizyka GIM 3 podr. Zamkor
AutorzyMaria Rozenbajgier, Ryszard Rozenbajgier
ISBN8385434739
WydawnictwoZamkor
Cena24.15 zł
EAN9788385434733
Rok wydaniab.d.
OpisOpis

Idea podręcznika

Doświadczenia nauczycieli wskazują, że działem fizyki, który sprawia uczniom największe kłopoty, jest mechanika. Stąd pojawiają się głosy, że ten dział fizyki należy realizować w gimnazjum możliwie późno. Badania dydaktyczne wskazują jednak,
że realizowanie mechaniki w każdym miejscu programu sprawia trudności.
Dobre wyniki można natomiast uzyskać stosując nauczanie spiralne.

Nauczanie fizyki w gimnazjum proponujemy rozpoczynać od mechaniki
(cz.1 podręcznika), ale przy pierwszym podejściu ograniczać wymagania w stosunku do słabszych uczniów (pytać o wszystko, co jest w podreczniku, ale nie stawiać złych stopni, jeśli uczeń nie radzi sobie z trudniejszymi problemami). Do sprawiających trudność problemów przekształcania wzorów, jednostek, sporządzania wykresów wracamy w drugiej części podręcznika, realizując dział: "Praca, moc, energia mechaniczna".

Trzecie podejście do problemów mechaniki, ma miejsce w trzeciej części podręcznika. W paragrafie: "Ruch ciała naelektryzowanego w polu elektrostatycznym", zamieszczono przypomnienie podstawowych treści kinematyki i dynamiki
i zastosowano je do rozwiązywania zadań.

Takie kilkakrotne powracanie do problemów mechaniki gwarantuje, że uczeń dobrze poradzi sobie w każdej szkole ponadgimnazjalnej, gdzie nauczanie zawsze rozpoczyna się od mechaniki.


O podręczniku

Podręcznik jest przeznaczony do realizacji programu nauczania fizyki w gimnazjum autorstwa M. Rozenbajgier, B. Sagnowskiej i J. Salach (numer dopuszczenia MEN:
DKW-4014-105/99).

Autorzy zastosowali ciekawy i przejrzysty (wspólny dla wszystkich części) układ podręcznika. Każdy paragraf (często zatytułowany niekonwencjonalnie) zawiera treści podstawowe, które zgodnie z programem nauczania są treściami obowiązkowymi.
Aby zainteresować ucznia fizyką i wykazać jej ścisły związek z życiem codziennym
w podręczniku zamieszczono także treści nadobowiązkowe (wykraczające poza program), opatrzone tytułem: "Czy wiesz, że ...?". Stąd w podręczniku opisano wielką liczbę urządzeń, z którymi uczeń styka się na co dzień. Każde z nich jest prezentowane w takim miejscu podręcznika, w którym uczeń ma szansę zrozumieć zasadę jego działania, a nie tylko wyuczyć się na pamięć czytanych treści.

Jeśli zachodzi taka potrzeba, autorzy przypominają wiadomości znane już uczniom
z lekcji chemii, matematyki i przyrody. Tę wiedzę zamieszczono w podręczniku
w "okienkach" zaopatrzonych wspólnym tytułem: "Przypomnij sobie". Na końcu każdego paragrafu w "okienku": "To ważne" zostały zamieszczone najważniejsze wiadomości (tj. prawa fizyczne, definicje, wzory, jednostki), które uczeń powinien zapamiętać, aby mógł kontynuować naukę fizyki. W lepszym zrozumieniu treści poszczególnych paragrafów pomagają uczniowi liczne przykłady rozwiązanych prostych zadań oraz ćwiczenia i zadania do samodzielnego rozwiązania. Całość uzupełniają opisy doświadczeń (z których większość uczeń może powtórnie wykonać
w warunkach domowych) oraz liczne rysunki i fotografie ilustrujące treści opisywane
w danym paragrafie.

Polska Akademia Umiejętności uznała w roku 2002 niniejszy podręcznik za najlepszy podręcznik fizyki na poziomie gimnazjum. Gwarantuje on właściwe przygotowanie uczniów do egzaminu i kontynuacji nauki fizyki w szkole ponadgimnazjalnej.

Dodatkowy opis wydania
Strony: 200, Format: 16x23cm, Rok wydania: 2005, oprawa broszurowa
Dostępność
brak
Do koszykaTowar niedostępny
© 2013-2015 Księgarnia Świat Ucznia Katowice

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na akceptację plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej.