Okładka | |
Tytuł | Promocja placówki edukacyjnej eMPi2 WZ |
Autorzy | Henryk Fabiś, Marian Pietraszewski |
ISBN | 8361249085 |
Wydawnictwo | eMPi2 |
Cena | 26 zł |
EAN | 9788361249085 |
Rok wydania | b.d. |
Opis | Opis Jak budować pozytywny wizerunek placówki oświatowej? Jak zostać zauważonym na rynku usług edukacyjnych? Jakie umiejętności i kompetencje są konieczne, aby skutecznie promować szkołę? Kto powinien się tym zajmować?Książka stanowi kompendium działań marketingowych w oświacie. W publikacji scharakteryzowano wolny rynek w oświacie i rolę usług edukacyjnych. Przedstawiono działania marketingowe oraz formy i środki promocji, którymi może posłużyć się szkoła, aby zainteresować potencjalnych uczniów; pokazano, w jaki sposób tworzyć jej wizerunek i prowadzić działania z zakresu public relations. Wskazano także skuteczne i profesjonalne działania kierownicze dyrektora-menedżera. Celem publikacji jest próba przeniesienia twierdzeń ekonomicznych z zakresu marketingu na grunt pedagogiczny i wykazanie, że w dzisiejszych warunkach promocja szkoły jest konieczna i musi mieć indywidualny charakter. Wolny rynek w oświacie podlega wprawdzie regułom ogólnym tego zjawiska, ale ma też swoją specyfikę, wynikającą chociażby z istnienia obowiązku szkolnego. Pierwszy rozdział uzasadnia istnienie wolnego rynku w polskiej oświacie; wskazuje na pozytywne strony tego zjawiska oraz związane z nim niebezpieczeństwa. W rozdziale drugim przeprowadzono analizę istoty marketingu w oświacie, koncentrując się na marketingu usług edukacyjnych, dla którego podstawą jest koncepcja marketingu mix (4P). Jednym z czterech składników tej koncepcji jest właśnie promocja. W rozdziale trzecim. przedstawiono rolę usług edukacyjnych, zwracając szczególną uwagę na ich zasadniczy cel - wspieranie rozwoju dziecka. Kolejny, czwarty rozdział, już bezpośrednio dotyczy zagadnienia promocji. Punktem wyjścia jest teza o integralnym charakterze promocji szkoły oraz świadczonych przez nią usług. Różne formy promocji placówki edukacyjnej opisano w rozdziale piątym. Szczególnie dokładnie przeanalizowano zagadnienie public relations, jako że od działań w tym zakresie najbardziej zależy wizerunek szkoły. W rozdziale szóstym omówione zostały środki, za pomocą których można promować placówkę oświatową. Przedstawiono zarówno działania tradycyjne, jak i nowoczesne - w podrozdziale Materiały elektroniczne (6.2.1) scharakteryzowano stosowaną od dawna reklamę radiową i telewizyjną, a także najnowszą - internetową. Osobą, która powinna kierować tworzeniem strategii promocji szkoły jest dyrektor. Aby był w stanie podołać temu zadaniu musi zarządzać szkołą profesjonalnie, czyli być menedżerem oświaty. Na czym polega menedżerskie zarządzanie szkołą i jakie kompetencje są do tego potrzebne - o tym w rozdziale siódmym. W rozdziale ósmym omówiono kierunki zmian w promocji placówki oświatowej. Ostatni, dziewiąty rozdział, zawiera przykłady promocji konkretnych placówek. Książka adresowana jest do pedagogów zajmujących się organizacją i zarządzaniem oświatą, studentów poznających tę dyscyplinę oraz praktyków oświatowych, zwłaszcza dyrektorów placówek edukacyjnych, menedżerów oświaty. Z myślą o nich autor proponuje konkretne rozwiązania i wskazuje praktyczne przykłady marketingu oświatowego. Fragment książki: Charakterystycznymi cechami wolnego rynku, również w sferze edukacji, są wolność i konkurencyjność. Wolność przejawia się swobodą nauczycieli w doborze treści nauczania (choć oczywiście jest to swoboda w obrębie określonych standardów edukacyjnych) oraz w doborze metod postępowania pedagogicznego. Rodzice i dzieci natomiast dysponują wolnością wyboru szkoły, ale także, poprzez wybranych przez siebie przedstawicieli, przejmują współodpowiedzialność za jej funkcjonowanie. Swoboda wyboru generuje konkurencyjność placówek edukacyjnych, które muszą starać się o klienta. Sukces w tych staraniach osiągnie ta szkoła, która potrafi umiejętnie się wypromować. Dodatkowy opis wydania Strony: 120, Format: B5, Rok wydania: 2008, Format: B5 |
Dostępność | brak |
Do koszyka | Towar niedostępny |